معرفی انیمه Frieren: Beyond Journey’s End

0 291 بازدیدها

نگاه کلی:

📆 سال ساخت: 2023

🎭ژانر: فانتزی، ماجراجویی، درام

⭐️IMDb: 8.9/10

MAL:9.4/10Ⓜ️

🍅Rotten Tomatoes: 100%

انیمه فریرن: آن سوی پایان سفر؛ اقتباسی از مانگایی به همین نام اثر کانه هیتو یامادا (نویسنده) و تسوکاسا آبه (طراح) است که اولین نسخه آن در سال ۲۰۲۰ پخش شد و تاکنون ۱۲ جلد از مانگا آن نوشته و پخش شده است.

وظیفه ساخت این انیمه هم بر عهده Madhouse، سازنده انیمه Hunter × Hunter, Death Note, Monster, Paprika, Perfect Blue ,…بوده است.

کیچیرو سایتو وظیفه کارگردانی و توموهیرو سوزوکی وظیفه نوشتن فیلمنامه انیمه Frieren: Beyond Journey’s End را بر عهده داشتند.

خلاصه داستان

انیمه Frieren: Beyond Journey’s End داستان جادوگر الف فریرن ، عضو سابق فرقه ماجراجویانی که طی یک سفر ده ساله پادشاه شیطان را شکست دادند و تعادل را به جهان برگرداندند را دنبال می کند.

در گذشته این گروه قهرمان از او، قهرمان انسان هیمل  ، جنگجو کوتوله آیزن  و کشیش انسان هایتر متشکل بود. طبیعت الف فریرن به او طول عمر بسیار طولانی می‌دهد که همین امر موجب می‌شود تا دوره‌های سال ها یا دهه‌ها را زودگذر ببیند.

بنابراین داستان در مدت زمان طولانی روایت می‌شود، با فلاش بک‌های دوره‌ای همراه با رشد فیزیکی و ذهنی شخصیت‌هایی جلو می‌رود.

در طی این سفر، ما شاهد این نکته هستیم که فریرن تدریجاً از فرصت‌های از دست رفته‌اش جهت ایجاد روابطی صمیمانه‌تر با همراهان خودکه دیگر زنده نیستند، ابراز پشیمانی می‌کند‌…

نقاط قوت:

داستانی که شخصیت‌های اصلی‌اش دو جادوگر باشند، طبیعتاً باید سرشار از لحظات جادویی و شگفت‌انگیز باشد و این انیمه نیز همینطور است؛

از صحنه‌های خارق‌العادۀ مبارزه تا جادوهای دلپذیر و زیبایی که در لحظات آرامش‌بخش‌تر می‌بینیم؛ داستان پر از شگفتی و خیال است.

شاید ریتم داستان نسبت به برخی دیگر از انیمه‌های ماجراجویانه کند به نظر برسد، اما این دقیقا ًمرتبط با روح داستانی است که می‌خواهد زندگی و احساس یک موجود جاودانه را روایت کند؛ بنابراین این ریتم اصلا نکتۀ آزاردهنده‌ای نیست و اتفاقا می‌تواند به غرق شدن مخاطب در داستان و درک عمیق‌تر او از شخصیت اصلی کمک کند.

به غیر از داستان، سایر جنبه‌های انیمه نیز، از جلوۀ بصری و رنگ گرفته تا موسیقی و صداپیشگی‌ها، در بهترین سطح هستند. مجموعه‌ای دلپذیر و خوش‌ترکیب که در کنار هم باعث شده تا به اوج برسه و رتبه اول سایت های MAL, ANILIST را کسب کنه.

بهترین مدیریتی که یک انیمه‌ی ۲ نیمه‌ای تا حالا به خودش دیده؛ نگاهی به پشت صحنه‌ی بی‌نقص

Frieren: Beyond Journey’s End

بر خلاف انیمیشن‌های آمریکایی، در ژاپن، موقعی که انیمیشن شروع به پخش میکنه، مراحل ساختش به پایان نرسیده و مقداری از مراحل ساخت قسمت‌های آینده، هنگام پخش انجام میشه.

نتیجه‌ی این روش اینه که خیلی وقتا تیم انیمیشن سر قسمت‌های جلو تر وقت کم میاره، و اگر برنامه‌ریزی و زمانی که به تیم داده شده استاندارد نباشه، مشکلات خودش رو جلوتر نشون میده.

برای همین بیش‌تر انیمه‌های سطح بالا، تک نیمه‌ای بودن. مثل Chainsaw Man -Mob Psycho100

Heavenly Delusion و…

تا وقتی که «شوئیچیرو تاگوچی» از کمپانی تهیه کننده‌ی TOHO چپتر اول فریرن رو خوند. و تصمیم گرفت که فریرن انیمه بشه.

تاگوچی اهمیت شرایط خوب رو میدونست. برای همین هم یکی از بهترین تهیه‌کنندگان انیمیشن، آقای «یوئیچیرو فوکوشی» که تیم طلایی One Punch Man S1 رو تشکیل داده بود رو برای تشکیل ابرتیم فریرن انتخاب کرد.

فوکوشی هم یک کارگردان تازه کار، «کئیچیرو سایتو» رو برای این پروژه انتخاب کرد.

سایتو کارگردان Bocchi The Rock هم بوده ولی کار بر روی فریرن قبل از بوچی شروع کرد.و علاوه بر TOHO خود استودیو Madhouse و Nippon Television هم تهیه کنندگان فریرن شدن.

فوکوشی هم با دست باز، از ارتباطات خودش استفاده کرد و تمام آشنایانش، از جمله بهترین انیماتور ژاپن «یوتاکا ناکامورا» رو در این پروژه آورد.

به این ترتیب فریرن زمان کافی، تیم به شدت با استعداد، بودجه‌ی کافی، و آزادی در خلاقیت داشت و صحنه‌ها و پنل‌های مانگا، که خودشون خیلی زیبا بودن رو به درجه‌ی کاملاً جدیدی رسوند.

چنین اتفاقی برای یک انیمه‌ی ۲ نیمه‌ای به شدت کمیابه، ولی فریرن، برای همیشه استاندارد جدیدی برای فراوری یک فصل انیمه رو مشخص کرد.

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(